فروش پلیمر مواد اولیه کامپوزیت پلیمرهای مهندسی

فروش پلیمر فروش مواد اولیه فروش کامپوزیت فروش پلیمرهای مهندسی تولید کننده پلی آمید

فروش پلیمر مواد اولیه کامپوزیت پلیمرهای مهندسی

فروش پلیمر فروش مواد اولیه فروش کامپوزیت فروش پلیمرهای مهندسی تولید کننده پلی آمید

شکل های مختلف الیاف شیشه

جمعه, ۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳ ق.ظ

 

دسته رشته(Strand): مجموعه ای از فیلامنت ها (filament) که در کنار هم قرار میگیرند. این نوع الیاف برای ساخت نخ استفاده میشوند و به صورت مجزا در بازا وجود ندارند.

نخ ها(Yarn): رشته هایی که قطر یکسانی حدودا بین ۴ تا ۱۳ میکرون به هم پیچیده میشوند تا نخ تولید شود. نخها در وزن های متنوع با تکس ۵ الی ۴۰۰ در بازار ارائه میشوند . واحد نام گذاری وزنی آنها تکس (وزن به گرم به ازای ۱۰۰۰ متر طول) و یا معادل کاربردی آن دنیر (وزن به پوند به ازای ۱۰۰۰۰ یارد طول) می باشد.


الیاف شیشه به شکل نخ
نیم تاب ها(Roving): اگر دسته ای از رشته ها با قطرهای مشابه ( ۱۳-۲۴ میکرون) را بهم نپیچیدند تا به صورت آزاد در کنار هم قرار بگیرند به آنها نیم تاب میگویند. نیم تاب ها در وزن های ۳۰۰ الی ۴۸۰۰ تکس در بازار ارائه میشوند.


نیم تابها
دو نوع از نیم تاب ها وجود دارند، نیم تابهای مستقیم و نیم تابهای مجتمع شده. نیم تاب های مستقیم از گردآوری مجموعه ای از رشته ها بعد ذوب بوجود می آیند و اگر در فرآیند تولید، چند دسته رشته را به طور جداگانه کنار هم دسته بندی شوند نیم تاب های مجتمع شده تولید میشوند. رشته های این نیم تابها قطر کمتری نسبت به نیم تاب مستقیم دارند. این قطر کم در مجموع مساحت خیس شدگی را بالاتر میبرد و رزین بیشتری در هنگام ساخت جذب میشود و باعث میشود تا خواص مکانیکی کامپوزیت افزایش یابند. ساخت این نوع نیم تاب دشوارتر است که در نهایت قیمت آن را بالاتر میبرد.

02432464407-9

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی